معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین از صدور و تمدید ۲۴۵ فقره مجوز در حوزه صنایع دستی در سال جدید خبر داد. 

سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین گفت: مجوز‌های صادر شده شامل پروانه‌های تولید و کارگاهی بوده که توسط این معاونت صادر و تمدید شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی بودند، صادر و تمدید شده است.

به گفته حصاری، نداشتن اشتغال و بیمه در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، مهارت و فعالیت مستمر و مداوم در رشته مورد تایید صنایع‌دستی و شرایط استاندارد کارگاه از مهمترین شرایط دریافت پروانه تولید انفرادی است که در صورت نبود مهارت، متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم موفق به دریافت این مجوز خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی برای متقاضیان دارای نیروی کار، تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول، صادر می‌شود و ضروری است که فضای کارگاه خارج از محل سکونت باشد.

حصاری عنوان کرد: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون بیمه، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

معاون صنایع‎‌دستی و هنر‌های سنتی قزوین یادآور شد: کارت شناسایی صنعتگران با چهار کد مجزا در بخش‌های مختلف شامل پیشکسوتان صنایع‌دستی، فعالان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه‌های تولیدی صادر می‌شود و دارندگان مهارت در تولید صنایع دستی می‌توانند با نمونه‌ای از آثار خود به حوزه معاونت صنایع‌دستی استان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.